Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Novi Sad
23.10.2018.
15:22 > 16:27
Položaj pešaka u Novom Sadu godinama je sve gori zahvaljujući saobraćajnim planovima, koji se kroje tako da idu u korist vozačima.
  • Plavić

    27.10.2018 14:06
    Armagedon
    Naravno da je broj pešaka "... na signalisanim raskrsnicama ..." manji - oni kolovoze prelaze gde se kome prohte ...!
  • Brus Vilis

    25.10.2018 15:37
    Naravno da se saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila, kome bi naplaćivali parking kada bi svi seli na bicikl? A i jeste li čuli ikad da je pauk odneo bajs?
  • Logi

    25.10.2018 00:23
    trip i fluks
    Razularena masa koja tripuje stres modernog vremena i seda u kola da bi otišla na kafu, posao, s kafe, s posla, do frizera, na manikir... Umesto da navike ljudi makar i prisilno menja za opšte dobro, Organ asfaltira svaku travku za opšte zlo. Taj Organ treba da menja ćud, a ljudi da shvate da ne žive u Tokiju i da ne moraju da putuju satima do posla. PItao bih te koji u odnosu na prevoz busom, idući kolima uštede pet minuta - kako iskoriste tih 5 minuta. Verovatno tih 5 minuta provedu u kontemplaciji na teme koje život znače, možda traže arhe svega ili proniču u tajne svemira i daljinskog prenosa električne energije. Da je nešto manje od toga, ne bih razumeo tu žurbu i neracionalnost. Za Organ isto imam pitanje - kako misli da smanji fluks saobraćaja ako mu proširi mogućnosti kretanja. U stvari je ovo vrlo mistična tema, samo naizgled jednostavna.
  • Marko

    24.10.2018 23:16
    Vazd
    To što navodite nije u potpunosti tačno. Broj stanovnika se menja, ali i zastupljenost određenih načina kretanja. Ako pričate o motorizaciji sasvim je jasno da ni ulični prostor ni životna sredinau Novom Sadu ne mogu lako da podnesu 130.000 registrovanih vozila sa trendom rasta. Najveći broj automobila u Novom Sadu 90% vremena je na parkingu i najveći, brojem automobila prevozi se jedna osoba. Najveći broj putovanja je do 5 kilometara. Kada bi 20% ljudi odlučilo da vozi bicikl, bilo bi i više slobodnog parkinga i čistiji vazduh, javni prevoz bi se brže kretao... ma benefita koliko hoćete. Ono što uzimamo zdravo za gotovo, automobile, košta nas kao društvo vrlo konkretno, u pogodovanju respiratornih, kožnih, kardiovaskularnih i drugih bolesti, nastanku većeg broja i težih povreda u saobraćaju, odricanju kvalitetnog životnog prostora radi parkinga, promene mikroklime u gradu, narušenijih fasada, bukom zagađenog ambijenta, energetske zavisnosti... Slažem se, nije problem u vozilima, problem je u onima koji ih koriste neracionalno. :)
  • Vazd

    24.10.2018 22:02
    Tibi
    Ja sam zagrizeni i pasionirani "automobilista" i kao takav cu da pisem ovaj komentar, pre lupanja minusa, molim vas procitajte ga.
    Izuzetno se slazem da u nasem gradu je ogroman manjak bici staza, da pesaci (i ja cesto pesacim) su zaista ugrozeni zbog parkiranih automobila i sl. Ali jedna stvar je jako bitna, danasnja infrastruktura sireg centra, a i sire od toga potice iz nekih ranih '70. godina kada je grad sa okolnim mestima imao oko 150000 ljudi, dok je taj broj sa svim ziteljima premasio pola miliona. To znaci skoro 4 puta vise pesaka, a pri tom i 4 puta vise biciklova, ali i vozila, koji se opet krecu po 3 glavna bulevara i na i dalje (i to od skoro nazalost) preko 3 mosta. Parking misaona imenica, staze i trotoari su takodje misaona imenica, dakle nije problem toliki u vozilima, vec u infrastrukturi, sta da se kaze vojvodjanski smo napreDNO krenuli :-)
  • Aleksandar

    24.10.2018 17:53
    sremska strana ništa a?
  • telep

    24.10.2018 11:19
    Takodje i na bul pat Pavla ona deonica posle subotičke desna strana ka limanu je kritična. Tu je servis, tu je sada pumpa, tu su nove zgrade, a pešaci i biciklisti jedino da šetaju po travi. Jer su kola stalno do kružnog toka parkirane na ionako unistenom behatonu. Sramota je da kod nas grad pravi nove puteve bez potpune infrastrukture. Kao na bul Evrope, imate delove gde se pešački prosto stapa u biciklističku, i onda kada idem bajsom ja moram da idem po travi iako je to bic staza jer je pešacima iako im zvonom teško da se skupe da prodjem. U suštini ns je jedna velika selendra, bez ičega.
  • Novosadjanka

    24.10.2018 09:01
    Ma koji pesaci?! Ja zivim na podbari i ne postoje pesacke staze. A posto imam bebu nema mi druge nego da dete stavim u auto i odvezem ga na kej da bi setali. Sramota za grad.
  • /

    24.10.2018 08:15
    /
    naivni miroljubivi biciklista
    https://www.blic.rs/vesti/hronika/kik-bokser-u-nemackoj-na-smrt-pretukao-muskarca-srpskog-porekla-zbog-biciklisticke/32kbh0s
  • niko

    24.10.2018 08:09
    Bul. patr. Pavla
    Probajte da skrenete levo sa bul. patr. pavla prema veterniku, izgubićete dobrih 10 min. Niko od nadležnih da se seti da dopuste skretanje iz srednje trake. Ne moraš biti ekspert da vidiš da nešto nije uredu, radite ono za čega ste plaćeni. dodajte strelicu na putu i ne maltretirajte ljude
  • Bora

    24.10.2018 07:51
    odgovor biciklistima
    Slažem se da Novi Sad ne brine o biciklistima i pešačkim stazama, ali to nije alibi za bicikliste koji jure tamo gde im nije mesto. Naravno, u društvu gde se ništa ne poštuje i ovo je "normalno", sve dok nekog ne povrede ozbiljnije. Zakrčenja pešačkih i biciklističkih staza su druga tema. Bahati ljudi na biciklističkim stazama su takođe problem. No, nikako neću razumeti bicikliste na pešačkoj stazi keja, pored izvanredne biciklističke staze koju mnogi ignorišu. Bahatost je zajednički imenitelj za mnoge koji je kreiran na vrhu i tako lako prihvaćen.
  • gai

    24.10.2018 06:12
    "što dodatno demotiviše pešake da nastave s ovim vidom kretanja u saobraćaju, koji je najzdraviji, uz vožnju bicikla."
    Sa svim zagađenjem od prekomernog broja vozila u ovom ali i u drugim gradovima?! Jeste najzdraviji, al' u vašim snovima!
  • SAUS

    24.10.2018 00:32
    grad ima sluzbu koja je placena da radi ovo
    zasto ne planiraju semafore da rade kako treba, vec se placa privatnoj firmi?

    i bravo za temu ko se setio, semafori su kratki, automobili svugde
  • S

    24.10.2018 00:30
    @ Bora
    Meni kao pešaku su problem automobili parkirani na pešačkim stazama (npr. ispred zgrade preko puta "Manuala" je to redovna pojava), pa pretvaranje dela pešačke staze u gradilište zbog izgradnje zgrade koja vrlo verovatno neće imati parking, a ni garažu, pa će opet automobili da budu parkirani na pešačkoj stazi, pa postavljanje "bašti" kafića na pešačim stazama...
    Biciklisti mi ne smetaju. Još uvek se uspešno mimoilazim sa njima dok zbog gore navedenih razloga ne mogu da koristim pešačku stazu već moram da se krećem biciklističkom.
  • dragan

    24.10.2018 00:10
    ne nasedajte
    Nije ovde pitanje ko će pobediti, biciklisti ili pešaci ili automobilisti, nego je pitanje da li će pobediti građani ili sprega mafije, građevine i urbanista.
  • telep

    24.10.2018 00:05
    Zanimljivo je da je sa strane matijeviceve kuce, posle nje, izgradnjom zgrada pesacka zona na futoskom putu nestala. Sada kao pesak valjda treba da prelebdim tih 200+ metara do semafora. Jer tu sada odjednom svi parkiraju, i pesacku zonu su pretvorili u parking. Izgleda u NS-u svi moraju da zive u centru grada.
  • @TIMOTIJE

    23.10.2018 21:32
    Sasvim je dovoljno, upravo je i namesteno za najsporijeg ucesnika u saobracaju. Takodje, treba podsetiti da na vecim raskrsnicama koje imaju razdelno ostrvo, najsporijim pesacima nije zabranjeno na njemu da se zaustave i sacekaju sledece zeleno, naprotiv, ostrvca tome i sluze.
  • @ Bora

    23.10.2018 21:30
    Istini na volju, ne bi bilo zgoreg, kada si vec na tom potezu centar-podzemni-Futoska pijaca... da malo obratis paznju i na ponasanje pesaka po biciklistickim stazama, a i ostali delovi grada nisu bolji. Cudi me samo kako se tako opusteno ne hoda i nonsalantno okrene na zvonce i nastavi posred biciklisticke i posred Bulevara? Da li cete ikada shvatiti da biciklisticka staza, kojih je i ovako malo, nisu produzetak pesackog trotoara? Mozda onda ne bi bilo potrebe da se pravi veleslalom medju pesacima? A posebna prica su majke sa kolicima. Da li gurate kolica nasred puta medju automobilima drage gospodje?
  • BRAVO

    23.10.2018 21:07
    @ Nemanja 23.10.2018 • 19:43
    Bravo matori!
    Svaka ti k'o u Njegoša!
  • Problemi i rešenja

    23.10.2018 21:06
    Nekolicina komentatora je navela neka dobra rešenja (koja se negde i primenjuju).
    Činjenica je da se saobraćajem bave priučeni kadar. Samo se setite Bubnjevića (fotograf, zar ne?). Ko li je sada?
    Druga činjenica je da je GSP doveden na ivicu propasti zapošljavanjem koncelarijskih miševa koji ne rade ništa a sve nas koštaju.
    Koje je rešenje?
    Pa potrebno je više mera ali je tu prvenstveno destimulacija upotrebe vlastitog vozila. Ovo se postiže na više načina ali je nemoguće ukoliko GSP nije dorastao zadatku. Neke od mera bile bi: proširenje pešačke zone, poskupljenje parkinga u centru uvođenjem neke "jako" crvene zone, pojačavanje sistema za iznamljivanje biciklova (ili čak ovo prepustiti privatniku), povećanje infrastrukture za bicikliste, povećavanje stimulacija za nekorišćenje automobila...
    Ništa ovo nije teško samo treba o tome da misle za to školovani ljudi a ne partijski paraziti i naravno treba obezbediti finansije koje su opet problematične zbog istih parazita...
    Čisto primera radi, Balzakova ulica je ovih dana dobila biciklističku "traku" na trotoaru iscrtavanjem jedne linije. To nije mera, pogotovo što je ta ulica spremna da primi pravu bici stazu ali to košta, jelte?
  • Zivan

    23.10.2018 21:05
    Da je gorivo skuplje 5o odsto građani bi se mnogo manje vozikali privatnim automobilom. Znatan broj, verovatno polovina, bi prešla na javni prevoz ili bicikl, odnosno pešačenja kada je pogodna prilika.
  • Dejan

    23.10.2018 20:35
    srblje
    Gospoda kvazi gradCka naucila na lift i taksi, donosi palancinka i senvic na vrata ! Ovo je samo rezultat i reakcija na ponasanje, koliko je samo godina trebalo da naucimo na koja vrata se ulazi u bus a na koja izlazi !!
  • /

    23.10.2018 20:14
    /
    otkud to sad odjedared?
    jel ovo brojao onaj brojac biciglova




  • Nemanja

    23.10.2018 19:43
    @Bora

    Tako je, apsolutno nam je normalno da prolazimo kroz sve lokacije koje si naveo - i kroz park, i kroz centar, a pogotovo Pupinovim bulevarom kod podzemnog - kuda bi drugde mogli da prođemo? A za to što ti to toliko smeta zahvali se bahatim nikogovićima koji prostor za iscrtavanje biciklističkih staza prodaju kafedžijama i bosanskim investitorima/političarima/kriminalcima.
  • Bora

    23.10.2018 19:24
    Mislim da su pešacima najveći problem biciklisti, koji voze punom brzinom po trotoarima i nervozno zvone da se sklonimo. Vožnja kroz Dunavski park je za njih normalna, tako da moramo stalno biti na oprezu. Policija kaže da im je dozvoljena vožnja Zmaj-Jovinom i Dunavskom, što naravno nije istina. Najgore je između podzemnog prolaza i gradilišta mamutske zgrade, gde kroz ta 2 metra voze kao da nas nema. I niko u njih ne dira, kao da su beli medvedi.
  • Zoran

    23.10.2018 19:15
    @Neko iz mase
    Nije tačno da na bul. oslobođenja nema zelenog talasa. Kad nije baš velika gužva prođem od ž. stanice do Limana u cugu.
  • Dejan

    23.10.2018 19:06
    Rijeka
    Bio sam ove godine u Rijeci i šokirao se da svuda pešaci imaju 9 sekundi da pređu bulevar, kada sam se vratio u Novi Sad baš sam pričao da kod nas pešaci uživaju, tamo bukvalno trče da pređu
  • Odlepiti od volana

    23.10.2018 19:04
    Guze za ćuze
    Za 18-22 minute do posla niko me ne može primorati na javni saobraćaj niti da koristim auto. Tako da, ima nas koji pešačimo, što radi zdravlja, što radi novca.

    Tragedija je što svaku horizontalnu površinu koriste za parkiranje,a službe ne reaguju,
    15 pauka bi bilo malo.

    Ne može majka sa kolicima da krene i prođe 2 bloka, a da ima normalan pešački prolaz.

    Da vidimo koliko dugo će i po kojim cenama moći da plaćaju bilo kakvo gorivo za motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
    Ili će na kraju koristiti sopstvene ispušne plinove.

    A na struju zaboravite, nema toliko struje u Srbiji, koliko bi se guze vozile.
  • Raka

    23.10.2018 18:46
    Opet ce neko da zgrne pare na "projekat"..
    A da li ima pesaka proverite na kruznom kod lidla!!
  • Maxa

    23.10.2018 18:44
    Odavno postoji resenje u drugim zemljama za ovakve stvari.
    Domacinstvo koje nema automobil - ima drasticne poreske olaksice.
    Domacinstvo koje ima automobil - placa standardnu taksu i nema poreske olaksice.
    Domacinstvo koje ima 2 automobila - placanje paprenih taksi, poreza.

    Ili kao u Tokiju, prvo morate doneti potvrdu da imate kupljeno parking mesto ako zelite da uopste posedujete vozilo.
  • Admin

    23.10.2018 18:37
    Javni prevoz
    Ništa ne bi bilo problem da imamo normalan javni gradski prevoz.
    Pre svega ne bi se automobili vozili ovoliko.
    Saobraćaj u gradu je katastrofa jer se JGSP sistematski uništava umesto da se razvija.

    U Pragu kola gotovo da ni nema na ulicama, ali zato javni prevoz fercera sve u sekund, ko je bio zna o čemu pričam.

  • agarofobija

    23.10.2018 18:28
    Teško je reći kome je gore pešacima ili vozačima. Na obe strane ima ogroman broj nepažljivih i nevaspitanih. Uz nesnošljivu gužvu kakva vlada u NS i skromnu infrastrukturu može se reći da sve to još dobro i funkcioniše.
  • @Apsurd

    23.10.2018 18:11
    Timotije, timotije. Pročitaj zakon, Timotije. Zeleno svetlo je znak da možeš započeti prelazak, ne da ga moraš završiti dok je upaljeno.
  • Neko iz mase

    23.10.2018 18:00
    @Timotije
    Nije 9s predvidjeno da se predje pesacki prelaz, vec da se zapocne prelazenje. Kad bi trajalo 30s, bilo bi onih koji bi u 29s zapoceli prelazenje, pa bi trebalo minut da predju.
    Kad ste vec uspeli da izmerite vreme, sigurno znate i koliko je vremena nakon tih 9s potrebno da se automobilima upali zeleno svetlo.

    A ova inicijativa mi je pomalo apsurdna. Zakljucili su da ima manje pesaka, vise automobila i hoce manjak pesaka da favorizuju. Sigurno da ce doprineti jos vecoj zagusenosti saobracaja vozilima, kao i zagadjenost vazduha. Na Bulevaru Oslobodjenja ne postoji zeleni talas. Od mosta ka stanici se bukvalno putuje u spicu.

    Pametniji predlog bi bio prvo da analiziraju saobracaj u gradu, najopterecenije pravce, i da se uskladi rad semafora na istim. Vikendom u grad ne mozes uci ni od Partizanske, ni sa Mosta slobode. Semafori su uskladjeni pri brzini od 60km/h, dok vecina vozi 40km/h.
  • Dejan

    23.10.2018 17:59
    Biće zanimljivo videti rezultate navedene studije.
  • Miloš

    23.10.2018 17:36
    Pešačka zona
    Novi Sad je mali grad upoređujući ga sa svetskim metropolama. Zatvorio bih centar Novog Sada za vozila i sve pretvorio u pešačku zonu, centar nema više mesta ni za parkiranje vozila, ni za saobraćaj.
  • Gorki

    23.10.2018 17:11
    Vau!
    "raspoloživo vreme za pešačke tokove se dodatno ograničava, što dodatno utiče na povećanje vremena čekanja pešaka i pad nivoa usluge. "
    Pazi - usluge! Treba da se osećam usluženim, kada hodam Aleksandrovim trotoarima i pešačkim prelazima. Vrh!
  • :/

    23.10.2018 17:08
    -
    Saobracaj je uzasan za sve, a sve je posledica lose projektovanih raskrsnica. Treba vise zelenih talasa za vozila i duze trajanje zelenog za pesake. Potrebno je takodje postaviti period za skretanje ulevo na svim raskrsnicama.
  • Duca

    23.10.2018 17:06
    Vege
    Dok sav svet prelazi na ekoloske bicikle jer su skontali da izduvni gasovi proizvode bolesti mi se lozimo na sve bolesti....volimo izduvne gasove, nas narod voli GMO, antibiotike, glutene, secere da nam se kvare zubi ma sve szo je svima bljak nama treba.Takvi amo sta ces mi smo pametniji.
  • TIMOTIJE

    23.10.2018 16:58
    Apsurd
    Voleo bih da bilo koji strucnjak izadje pred gradjanje i objasni apsurdnih 9 sekundi koje su predvideli za prelazak preko pesackog kod Izvrsnog veca ili 12 sekundi kod futoske pijace??? Pa to se kosi sa zdravim razumom. To ne moze zdrav covek da predje te semafore ni u zurbi a kamoli starije lice, pemzioner ili invalid. To sve strucnjak do strucnjaka smislja!
  • aleksandar

    23.10.2018 16:38
    semafori
    Pozdrav za ugao Bulevara Evrope i Teodora Pavlovica, i sve vozace koji apsolutno ignorisu pesacke prelaz, i udese koji se desavaju skoro vise puta mesecno, dok ne bude pisanja medija o ovome, semafora tu i dalje nece biti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna